TRYGHEDSGARANTI - LÆS MERE

Praktisk information om Peru

Praktisk information om Peru
Praktisk information om Peru

Praktisk information om Peru

KLIMA

Bedste rejsetid

Peru har i modsætning til andre ækvatoriale lande ikke udelukkende tropisk klima, og Andesbjergene er med til at give stor variation i klimaet. Landet kan mønstre 3 forskellige klimazoner.

Kysten:
Ved kysten ligger den tørreste ørken med moderate temperaturer, lav nedbør og høj fugtighed, bortset fra de varmere og mere våde nordlige stræk. Her er sommeren (december-april) varm med daglige temperaturer på op til 35°.

Andesbjergene:
I de kolde Andesbjerge er regn hyppig om sommeren, og temperaturen og fugtigheden reduceres i takt med, at du kommer op i højderne. Regnsæsonen ligger fra november-marts, og regnen falder oftest som korte byger.

Amazonas:
Amazonas-junglen karakteriseres af meget nedbør og høje temperaturer bortset fra i de sydligste dele, der har kolde vintre og sæsonmæssig nedbør. Der er størst sandsynlighed for tørvejr mellem april og oktober.

De fleste besøgende vælger at rejse i perioden fra april til oktober, som er de tørreste og klareste måneder at besøge både Andesbjergene og Amazonas.

Vejrstatistik for Lima: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Dagstemp.   26 27 27 25 22 19 18 18 19 20 22 24
Nattemp. 19 19 19 17 16 14 14 14 14 14 15 17
Nedbør  mm 1 0 1 0 2 4 5 6 5 2 1 1

 

Vejrstatistik for Cusco: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Dagstemp. 20 21 21 22 21 21 21 21 22 22 23 21
Nattemp. 7 7 7 4 2 1 -1 1 4 6 6    7
Nedbør mm 163 150 109 51 15 5 5 10 25 66 76 137

 

Vejrstatistik for Puerto Maldonado: JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Dagstemp. 31 31 31 31 30 29 30 32 33 33 32 32
Nattemp. 23 23 23 22 20 19 19 19 21 22 23    23
Nedbør mm 345 335 275 155 105 60 55 65 100 165 235 280
VIGTIG INFORMATION OM DIN REJSE

Pas & visum

Som dansk statsborger skal du være i besiddelse af et gyldigt, dansk pas. Passet skal være gyldigt minimum 6 måneder efter hjemrejse.

Som dansk statsborger kræves der ikke visum til Peru for ophold under 90 dage.

Bemærk: Det er dit eget ansvar at undersøge, om du har brug for et visum til transitlufthavne undervejs.

Skal du rejse via USA gælder følgende for danske statsborgere:

Du skal have en ESTA-indrejsetilladelse (Electronic System for Travel Authorization) for at få lov at rejse via USA. Du vil blive afvist ved check-in i din afrejselufthavn, hvis ikke du har denne tilladelse med. Du skal ansøge om indrejsetilladelsen i god tid og senest 72 timer inden afrejse til USA, og alle rejsende, uanset alder, skal have en tilladelse. Du kan ansøge og finde pris på ESTA via dette link: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/. Du skal have dit pas, rejseplan, kreditkort samt din e-mailadresse klar ved ansøgningen.

Indrejsetilladelsen er elektronisk forbundet med dit pas og er gyldig i 2 år eller til dit pas udløber (hvad end, der kommer først). Vi anbefaler, at du medbringer en fysisk kopi af din ESTA-indrejsetilladelse.

Får du nyt pas, skal du ansøge om en ny ESTA-indrejsetilladelse.

Bemærk at du skal kontakte den Amerikanske Ambassade og ansøge om visum, hvis du har rejst i følgende lande:

  • Cuba fra d. 12. januar 2021
  • Nordkorea, Iran, Irak, Sudan, Syrien, Libyen, Somalia eller Yemen fra d. 1. marts 2011

Tilsvarende skærpelse vil gøre sig gældende, hvis du har dobbelt statsborgerskab med disse lande.

For yderligere information om udfyldelse af din ESTA ansøgning, kan du finde en oversigt over hyppige spørgsmål og svar her: https://esta.cbp.dhs.gov/faq?lang=en.

Du kan også henvende dig telefonisk på: +1-202-325-8000

 

Skal du rejse via Canada gælder følgende for danske statsborgere:

Du skal have en eTA-indrejsetilladelse (Electronic Travel Authorization) for at få lov til at rejse via Canada. Du vil blive afvist ved check-in i din afrejselufthavn, hvis ikke du har denne tilladelse med. Du skal ansøge om indrejsetilladelsen i god tid, og alle rejsende, uanset alder, skal have denne tilladelse. Du kan ansøge og finde pris på eTA via dette link: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.aspDu skal have dit pas, rejseplan, kreditkort samt din e-mailadresse klar ved ansøgningen.

Indrejsetilladelsen er elektronisk forbundet med dit pas og er gyldig i 5 år eller til dit pas udløber (hvad end, der kommer først). Vi anbefaler, at du medbringer en fysisk kopi af din eTA-indrejsetilladelse.

Får du nyt pas, skal du ansøge om en ny eTA-indrejsetilladelse.

Rejsedokumenter

Inden afrejse kan du downloade vores App her, hvor du kan finde dine rejsedokumenter og kontaktinformation på TourCompass og vores lokale samarbejdspartnere.

Ved ankomst til Peru får du udleveret et velkomstbrev, der indeholder en QR-kode. Når du scanner denne kode på din telefon, får du adgang til dit rejseprogram bl.a. med vigtige starttidspunkter på dine forudbestilte udflugter og transfers. Når du har wi-fi på hotellet, er det vigtigt at du downloader disse dokumenter til din telefon, så du altid kan tilgå dem, også når du ikke har wi-fi.
Du finder desuden spændende information om destinationen, vores samarbejdspartners bæredygtighedstiltag samt en feedback formular, som tilsikrer et højt serviceniveau på vores Peru-ture.

Vi anbefaler, at du downloader app’en WhatsApp til din smartphone og tilføjer vores samarbejdspartners telefonnumre. Her kan du gratis sende beskeder og ringe til dem, når du er på wi-fi forbindelse.

Vaccinationer

Vi anbefaler, at du kontakter en speciallæge, din praktiserende læge eller en autoriseret vaccinationsklinik for information omkring vaccinationer. Du kan også læse mere om reglerne for rejsevaccinationer hos Statens Serum Institut.

Vær opmærksom på reglerne omkring gul feber – særligt hvis du rejser ind via et andet land, hvor der findes gul feber. Nogle lande har krav om bevis for gul feber-vaccination ved indrejse. Hav derfor altid dit vaccinationsbevis med dig i håndbagagen, når du rejser.

Få 10% i rabat på vaccinationer

Når du bestiller en rejse hos TourCompass.dk, kan du opnå 10% rabat hos følgende vaccinationsklinikker:

På alle hjemmesider kan du bestille tid og få yderligere vejledning om vaccinationer. Ved tidsbestilling bedes du henvise til os, og ved konsultationen bedes du medbringe din ordrebekræftelse, så rabatten kan blive fratrukket.

Rejsebetingelser

Læs venligst vores generelle rejsebetingelser grundigt, da disse er en del af aftalevilkårene i forbindelse med rejser købt hos TourCompass. Rejser købt hos os er omfattet af ”Loven om pakkerejser”.

Klik her for at læse vores rejsebetingelser.

Rejseforsikringer

Vi anbefaler altid, at du har en god rejseforsikring med i bagagen, når du skal afsted på drømmerejsen. Derudover er det også en rigtig god idé at tegne en afbestillingsforsikring.

Hvis du på din rejse skal opholde dig i højderne, så husk at tjekke op med din rejseforsikring at den også dækker udgifter i forbindelse med højdesyge.

Klik her for at gå til vores side om forsikring, hvor du kan læse mere om vores anbefalinger.

FØR REJSEN

Valuta, prisniveau & drikkepenge

I Peru hedder møntenheden Sol (PEN). Du kan finde den aktuelle kurs på soles her. Vi anbefaler, at du medbringer både kreditkort og amerikanske dollars (USD) i kontanter.

Kreditkort kan bruges på de fleste hoteller, restauranter og butikker, og der er masser af hæveautomater (ATM) i alle større byer og lufthavne. Nogle gange vil der være et gebyr ved brug af kreditkort. Vi anbefaler, at du altid har lidt kontanter med dig enten i PEN eller USD.

Du kan veksle amerikanske dollars (USD) på vekselkontorerne i lufthavnene og i de større byer. Hotellerne tilbyder ofte også at veksle fra dollars til soles, men til en dårligere kurs.

Få en idé om prisniveauet i landet her.

Det er kutyme og velset at give drikkepenge i de latinamerikanske lande, men det er frivilligt, og det er helt op til dig, hvor meget du ønsker at give.

Nedenstående guide er vejledende:

  • Restauranter: Bør ikke udgøre mere end 10% af regningen
  • Guide: ca. 5 USD pr. person pr. udflugt
  • Chauffør på udflugter: ca. 2-3 USD pr. person pr. udflugt
  • Stuepige: 1 USD pr. værelse pr. nat
  • Piccolo: 1 USD pr. kuffert

Ovenstående guide til drikkepenge er i USD, men drikkepengene kan også afregnes i den lokale valuta på destinationen.

På trekking-ture er det kutyme at give drikkepenge til guide og evt. til kok og bærere som tak for hjælpen. Nedenfor kan du se et vejledende beløbsniveau.

Bemærk, at beløbene nedenfor ikke er per deltager på trekket, men et samlet beløb fra hele gruppen. Vi anbefaler, at gruppen går sammen om drikkepengene og afleverer dem samlet.

Drikkepenge på 4-dages inkatrek:
Efter aftensmaden på dag 3 af trekket laver kokken og bærerne en lille afskedsceremoni, da de ikke går med op til Machu Picchu næste morgen. Efter denne ceremoni gives drikkepengene til kok og bærere.

  • 80 soles pr. bærer. Der er et forskelligt antal bærere med afhængig af gruppens størrelse.
  • 100 soles til kokken.
  • 120 soles til guiden. Dette beløb kan gives efter rundvisningen ved Machu Picchu den sidste dag.

Drikkepenge på 4-dages Salkantay-trek:
Efter aftensmaden på dag 2 af trekket laver kokken og bærerne en lille afskedsceremoni, da de ikke er med de to sidste dage af trekket. Efter denne ceremoni gives drikkepengene til kok og bærere.

  • 60 soles pr. bærer. Der er et forskelligt antal bærere med afhængig af gruppens størrelse.
  • 80 soles til kokken.
  • 120 soles til guiden. Dette beløb kan gives efter rundvisningen ved Machu Picchu den sidste dag.

Drikkepenge på 2-dages inkatrek:

  • 60 soles til guiden. Dette beløb kan gives efter rundvisningen ved Machu Picchu den sidste dag.

Mad & allergier

På langt de fleste af vores destinationer er vi i stand til at tage hensyn til allergier, samt allergener eller præferencer vedr. mad, dog er det vigtigt, at du oplyser os om dette, når du booker rejsen.

Telefoni, Wi-Fi & elektricitet

Telefon & wi-fi:

Det er dyrt at bruge data og roaming i udlandet, hvis det ikke allerede er inkluderet i dit mobilabonnement. Du kan kontakte dit mobilselskab og høre hvilke services, der er inkluderet i dit abonnement, samt hvilke priser, der gælder for dig på forskellige destinationer.

Hvis du ikke allerede har data og roaming gældende for udlandet inkluderet i dit mobilabonnement, anbefaler vi, at du bruger det gratis wi-fi, når du er på dit hotel eller på restaurant. Så kan du ringe og skrive gratis hjem via forskellige tjenester som f.eks. Facetime, Messenger og WhatsApp.

Hvis du gerne vil være online hele tiden, er den billigste løsning, at du køber et lokalt SIM-kort inkl. data ved ankomst til Peru.

Elektricitet:

Peru har 220 volt. Afhængigt af, hvor i landet du befinder dig, kan stikkontakterne variere. Vi anbefaler derfor, at du medbringer en multiadapter, så du er sikker på at kunne få opladet dit elektroniske udstyr.

Pakkeliste

Sørg altid for at have alle vigtige og uundværlige ting i din håndbagage. Det gælder f.eks. pas, visum, vaccinationskort, kreditkort, penge, forsikringsdokumenter, rejsedokumenter, computer, mobiltelefon, samt evt. information om din sundhedstilstand og livsvigtig medicin.

 

Trekking i Peru:

Skal du på en af vores trekkingture i Peru, så kan du downloade vores anbefalede pakkelister som PDF nedenfor.
Der vil være en kort briefing i Cusco om din trekkingtur dagen inden start, hvor du kan få svar på alle de spørgsmål, du måtte have til trekket og pakkelisten. Du vil få oplyst det præcise tidspunkt ved ankomst i Cusco.

På 4-dages inkatrekket vil der være bærere med til at bære campingudstyr, mad og op til 6 kg af hver deltagers personlige bagage. Du vil få udleveret en taske i Peru til at pakke den personlige bagage i, som bliver båret for dig.

På 4-dages Salkantay-trekket vil der være heste med på de første 2 dage til at bære campingudstyr, mad og op til 6 kg af hver deltagers personlige bagage. På dag 3 bliver din bagage fragtet ned til toget, og du får den igen, inden du kører det sidste stykke til Aguas Calientes. Du vil få udleveret en taske i Peru til at pakke den personlige bagage i, som bliver båret for dig.

På begge disse treks skal du selv bære din dagsrygsæk. Vi anbefaler du vælger en rygsæk op til ca. 30 liter med hoftebælte og regnslag.

Download vores PDF-pakketjekliste her.

På 2-dages inkatrekket er der ingen bærere med, og du skal selv bære alle dine personlige ejendele i din dagsrygsæk. Vi anbefaler du vælger en rygsæk op til ca. 30 liter med hoftebælte og regnslag.

Download vores PDF-pakketjekliste her.

 

Amazonas

Skal du til Amazonas i Peru, så kan du downloade vores anbefalede pakkeliste som PDF nedenfor.

Vær opmærksom på, at når du tager til lodgen i Amazonas, må der max medbringes 10 kg. bagage pr. person. Den resterende bagage kan opbevares i Puerto Maldonado.

Download vores PDF-pakketjekliste her

 

Peru vil nedbringe forbruget af engangsplastik:

Perus regering har vedtaget en ny lov om at reducere forbruget af engangsplastik i landet.

Det betyder, at engangsplastik som plastikposer, plastikflasker, sugerør mm. ikke længere må medbringes på museer, i nationalparker eller ved landets verdensarvs-seværdigheder (bl.a. Machu Picchu og Amazonas).

Vi anbefaler derfor, at du helt undgår at bruge plastikposer. Brug i stedet stofposer eller poser af andet vandtæt materiale end plastik, når du pakker din bagage hjemmefra. Medbring en drikkedunk, som kan genbruges og genfyldes.

Indførelse af planteprodukter til EU

Det er ikke tilladt for rejsende at indføre planter, frø, frugt og andre planteprodukter fra rejser i lande uden for EU, uden at disse følges af et plantesundhedscertifikat. Reglerne er også gældende for mindre mængder af planter og planteprodukter.

Du kan læse mere om reglerne her.

Rejsende med indskrænket bevægelighed

Vi gør opmærksom på, at vores rejser generelt ikke er egnede for bevægelseshæmmede personer. Kontakt os gerne for information om mulighederne i forhold til dine specifikke behov.

FLYREJSEN

Flybilletter

Flybilletten er hos de fleste flyselskaber elektroniske (e-billetter).

Det er vigtigt, at du tjekker dit navn for stavefejl, da dit navn på reservationen skal stå nøjagtigt som i dit pas. Hvis du har rettelser til dit navn, skal du kontakte os hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at dette kan medføre et gebyr fra flyselskabet.

Sædereservation

Flyselskabet vil tildele dig en plads ombord på flyet ved check-in, hvis du har specifikke ønsker til placering i flyet, kan du på flyselskabets hjemmeside eller i deres app selv foretage en sædereservation. Vær opmærksom på, at de fleste flyselskaber kræver betaling for en sædereservation.

Det varierer, hvornår flyselskaberne åbner for sædereservation, men som hovedregel kan du booke sæder fra bookingtidspunktet og indtil 48 timer før afgang.

Vi gør desuden opmærksom på, at flyselskabet har fuld rådighed over alle sæder på flyet, og at de derfor altid har ret til at foretage ændringer på reservationen.
Laver du ikke en sædereservation inden afrejse, vil flyselskabet tildele dig en plads ved check-in.

Check-in

Ved check-in skal du bruge dit pas og din bookingreference, som fremgår af din rejseplan.

Vi anbefaler, at du downloader flyselskabets app på din telefon. I appen er der mulighed for online check-in, som typisk åbner 24 til 48 timer før afrejse. I appen kan du også holde dig opdateret om flyændringer og anden vigtig information om din flyrejse.

Bemærk venligst, at der kan være ændrede flytider i forhold til den rejseplan, du modtog ved booking af rejsen. Det er altid flytiderne i flyselskabets app eller på flyselskabets hjemmeside, der er gældende.

I lufthavnen

Vi anbefaler, at du møder op i lufthavnen senest 2 timer før afrejse. Du kan med fordel holde dig opdateret på lufthavnens hjemmeside for seneste opdateringer.

Bagage

Vi benytter mange forskellige flyselskaber til vores rejsemål. De nøjagtige regler for håndbagage og indtjekket bagage kan du tjekke på flyselskabets hjemmeside eller i deres app.

Hvis der benyttes indenrigsfly i dit program, skal du være opmærksom på, at den tilladte bagage-mængde kan være anderledes end på dit oversøiske fly. Det er som regel altid muligt at tilkøbe ekstra bagage lokalt.

OBS! Læs om bagage-begrænsninger i toget til og fra Machu Picchu under ”Rejseform & transport”

Forsinket bagage

Skulle din bagage blive forsinket, skal du ved ankomst henvende dig til personalet i bagageområdet i lufthavnen og anmelde din manglende bagage.

Det er vigtigt, at du har din bagagekvittering, når du skal udfylde din PIR- rapport (Property Irregularity Rapport).

Vær opmærksom på, at du ikke må forlade bagageområdet i lufthavnen, før du har fået udfyldt rapporten.

I tilfælde af forsinket bagage beder vi dig kontakte vores samarbejdspartner, som vil sørge for, at din guide/chauffør venter på dig.

Flyforsinkelser eller aflysninger

Skulle der ske ændringer i forbindelse med din flyreservation inden afrejse, kontakter vi dig naturligvis med information om dette.

Opstår der flyforsinkelse efter check-in, er det flyselskabet, som har ansvaret for at ombooke din flyrejse. De vil typisk booke næste mulige afgang og sørge for eventuel forplejning og overnatning, hvis det skulle være nødvendigt.

Vores samarbejdspartner tjekker selv eventuelle ændringer i ankomsttidspunkter og vil naturligvis stadig vente på dig, også selvom dit fly skulle være forsinket.

Hvis en forsinkelse eller aflysning betyder, at flyselskabet ombooker dig til et andet flynummer efter, du er ankommet i lufthavnen, beder vi dig kontakte os på TourCompass’ nødnummer.

PÅ DESTINATIONEN

Immigration & Told

Immigration :

Når du ankommer til din endelige destination, går du gennem immigrationen. Her tjekkes dit pas samt eventuelle indrejsepapirer og visum. Mange steder skal du afgive fingeraftryk, og der tages ligeledes et billede af dit ansigt til biometrisk genkendelse. Du kan også blive stillet spørgsmål om dine rejseplaner i landet og evt. adresse på dit overnatningssted.

 

Told:
Når du er kommet gennem immigrationen og har samlet din bagage op, skal du gennem tolden. Har du intet at fortolde, kan du gå gennem ”nothing to declare”. Har du derimod noget at fortolde, er det vigtigt, at du går gennem ”declare”. Det er dit eget ansvar at tjekke, hvilke toldregler, der er gældende i det land, du rejser til.

 

Ankomst

Ved ankomst bliver du mødt af en guide/chauffør, som står klar til at tage imod dig med et TourCompass-skilt.

Kan du mod forventning ikke finde din guide/chauffør, beder vi dig kontakte vores lokale samarbejdspartner på deres nødnummer, som fremgår af dine rejsedokumenter.

Hotel check-in & check-out

Normal check-in er typisk kl. 14.00, og du kan derfor ikke regne med at få dit værelse tidligere. Ønsker du tidlig check-in, kan du mod betaling bestille dette i forbindelse med booking af rejsen.

Ved Check-in vil receptionisten oftest registrere dit kreditkort og muligvis reservere et beløb. Dette er ikke en ekstra udgift, men almindelig kutyme på hoteller for at sikre sig betaling af evt. forbrug fra minibar eller lignende. Ved Check-ud, bliver beløbet automatisk frigivet, hvis du ikke har gjort brug af dette.

Det er meget normalt, at hotellerne tager en kopi af dit pas. Dette er nogle steder et krav fra de lokale myndigheder.

Ved afrejse er der normal check-out omkring kl. 10.00. Skal du først rejse videre om eftermiddagen eller aftenen, kan du få opbevaret din bagage indtil, du skal afsted. Ønsker du i stedet sen check-out, kan du mod betaling bestille dette i forbindelse med booking af rejsen

Det er muligt at få opbevaret bagage på hotellet i Cusco, når du skal opleve Machu Picchu eller, hvis du skal på én af vores trekking-ture, hvor du blot skal medbringe en mindre taske.

Rejseform & transport

I tilfælde af uforudsete forhold som f.eks. dårligt vejr, blokerede veje eller andet, kan det blive nødvendigt at ændre i rækkefølgen af sightseeingture og seværdigheder i dagsprogrammerne.

 

Besøg ved inkakomplekset Machu Picchu

Den mest berømte inkaruin i Peru er uden tvivl Machu Picchu. Ruinkomplekset bliver besøgt af mange turister hvert år (op til 5.600 om dagen), og derfor foregår entré i 9 hold på bestemte tidspunkter i løbet af dagen for at undgå for lange køer og unødig ventetid.

Dagen før du skal op til Machu Picchu, vil din guide informere dig om dit indgangstidspunkt. Vi benytter os af morgenindgangstiderne mellem kl. 06.00-08.00, medmindre de er udsolgte. Har du vandret ad Inkastien til Machu Picchu, ankommer du også om morgenen gennem Solporten til Machu Picchu-inkakomplekset.

Siden januar 2019 må du opholde dig maks. 4 timer ved ruinkomplekset. Din guidede rundvisning tager ca. 2 timer, og derefter har du ca. 2 timer til at gå på opdagelse på egen hånd.

Skal du bestige Huayna Picchu-bjerget (tilkøbstur), foregår det før din rundvisning ved Machu Picchu. Ønsker du at bestige Huayna Picchu-bjerget, skal det bestilles samtidig med din rejse (bestilles det senere, bliver prisen dobbelt så høj). Bemærk, at der er et begrænset antal tilladelser til bestigningen af Huayna Picchu – kun 400 om dagen.

Entré og indgangstider til Machu Picchu reguleres af Perus Kulturministerium (Ministerio de Cultura de Perú), og reglerne kan ændres uden varsel.

Du skal altid medbringe dit pas, når du skal besøge Machu Picchu.

Bemærk, at hvis du har fået nyt pas inden afrejse til Peru, men du har bestilt rejsen hos os med en kopi af dit gamle pas, er det vigtigt, at du medbringer både det nye pas og det gamle pas (eller en kopi af det gamle pas) til Machu Picchu.

 

Transport til & fra Machu Picchu

Transporten mellem Cusco og Aguas Calientes foregår i minibus og tog. Alt afhængigt af årstiden kører du i minibus fra Cusco til enten Ollantaytambo eller Poroy og herfra med tog til Aguas Calientes. Det samme gælder på returrejsen. Turen fra Cusco til Aguas Calientes tager ca. 4-5 timer. Du får oplyst afgangstider af din guide dagen før.

Bemærk, at der i toget mellem Cusco og Aguas Calientes er en begrænsning på 5 kg håndbagage pr. person, og din taske må ikke være større end 157 cm (højde + længe + bredde). Har du været på Inka- eller Salkantay-trekket, må du gerne have et par kilo bagage mere med. Dog må taskens størrelse ikke overgå 157 cm. Resten af din bagage opbevares på hotellet i Cusco

Transport mellem Aguas Calientes og Machu Picchu foregår i bus. Der er afgang med busserne hvert 10. minut fra kl. 5.30 om morgenen.

 

Højdesyge

På vores rundrejser i Peru oplever du de smukke Andesbjerge, men det betyder også, at du kommer op i højderne! I dagsprogrammerne kan du se højdemeter for de forskellige dage.

Læs mere på vores blog om højdesyge her

Brug for hjælp undervejs?

Vi har et 24-timers nødnummer, så du altid kan komme i kontakt med os, hvis der skulle opstå uforudsete hændelser undervejs på din rejse. Derudover får du også tilsendt telefonnummer og nødtelefonnummer til vores samarbejdspartnere på destinationen. I nogle tilfælde kan det være nemmest og hurtigst at kontakte vores samarbejdspartnere pga. tidsforskelle, hvis du f.eks. skulle havne i en situation, hvor din opsamling til en tur eller transfer er mere end 15 min. forsinket.

EFTER REJSEN

Ris & Ros / kontakt

Vi lever af glade gæster, og vi vil derfor meget gerne høre fra dig efter hjemkomst. Send os en mail på info@tourcompass.dk eller ring til os på tlf.: 89 93 43 89.

Latinamerika
Tom Søndergaard

Tom er vores Latinamerika-specialist. Han har siden midten af 1990erne rejst utallige gange i Mellem- og Sydamerika og han elsker at hjælpe andre med at komme på drømmerejsen dertil.

Se åbningstider
Mandag - Torsdag 10-16
Fredag 10-14